Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem pejska odnaučil štěkat

Jsem hodný člověk. Mám rád květiny, zvířátka. Vítr na moři. Táborák u rybníka. Mám rád děti. Mohou i trochu zlobit, nezlobí mne to. Mám rád i starý lidi i starý věci. Jsem hodný člověk. Tedy, pokud mne něco nerozčílí.

Ten den bylo krásně. Předjarně a slunečno. Seděl jsem ve stínu svého atelieru fotokrásy a věnoval se sám sobě, tedy něčemu strašně důležitému na počítači. Tu ale najednou si uvědomím, že asi pět minut slyším štěkat pejska. Pejsek štěkal ve výstřelech pravidelných rázů: haf, haf, haf, haf. Nekonečně dlouho.
Říkám si, no no, co ty pejsku štěkáš? Ale on nedbal, štěkal dál. Po deseti minutách stejného štěkotu si říkám: "sakriš co ten hafan štěká?" Nic, štěkal dál. Koukám a on přivázán ke stromu před nedalekou ordinací lékařky a štěká zoufale na dveře. Smutná scéna. Štěkání pokračovalo dál, další dlouhé minuty, srdceryvně, zoufale. Půl hodiny.
Vstal jsem od počítače, došel dozadu do skladu pro tlustou izolační lepenku. Je to ta šedá izolační pevná lepenka o šířce cca 5 cm, v příslušné gramáži a lepu. Vyšel jsem z atelieru, přešel trávník, ulici a chodník a byl jsem u psa. Pes stále štěkal. Rozkopl jsem dveře ordinace. Vstoupil jsem do ordinace (jako obvykle).
"To je váš pes?" ptám se zhruba dvacetiletého.
"Jo a co jako"
V čekárně nikdo nebyl.
"Dej si ruce na tu trubku!" A kývl jsem na trubku radiátoru.
"Proč?"
"Dělej!" Měl jsem obličej před jeho obličejem.
Chlapec se nadechl. Chtěl něco říct.
"Dělej nebo tě pokoušu!" Neuhnul jsem z něj pohledem šílence. (ten pohled mám natrénovaný po tátovi, dovede se podívat jako naprostý magor a doufám, že se ho naučí i můj syn).
Dal jednu ruku k trubce. 
"Obě!"
Položil obě ruce na trubku. Nakousl jsem lepenku a rychle omotal izolací jeho ruce k topení. Bylo to raz dva.
"Ne, ne , ne pane!"
"Ale jo jo jo pane!"
Tak, hotovo.
"Štěkej!"
Kluk zíral. Střídavě na mne a střídavě na dveře ordinace.
"Štěkej!"
"Haf!"
"Pořádně, nahlas!"
"Haf, haf, haf, haf!"
"Tak je hodný!"
Vyšel jsem ven před ordinaci. 
Dnes bylo krásně. Sluníčko sice ještě nemá tu sílu ale už je to předzvěst jara, třetí jarní den. Včera jsem viděl i kočičky. Nádhera. Jestli to takhle půjde dál budou krásné Velikonoce. Miluji vypuštěné králíky na čerstvé velikonoční trávě u babičky. Jak hopkají, hop, hop. Vesele.
Je ticho.Kouknu na psa. Kouká na mne. Stojí a vrtí ocasem. Jazyk venku. Směje se. Malej, tak roční pes, zpocenej a nešťastnej jak tady tu dobu štěká. Sehnu se k němu na bobek. Dám mu hřbet ruky na prsa, ne na hlavu Pes si čichne k ruce a pak ho teprve pohladím. Jemně. Kouká na mě a směje se.
"Jak ty se jmenuješ?"
Něco kníkne a mrkne na dveře ordinace.
"Chceš jít ?"
Odvazuju psa, který nadšeně poskakuje v kruzích a těší se že někam půjde. Hotovo. Trápení skončilo.
Vedu psa, otevírám dveře čekárny ordinace. "Tak běž."
Pes nadšeně skočí dovnitř. Hodím za ním vodítko.
"Štěkeeeej!"
"Haf, haf, haf." štěkal kluk."Tak další, prosím!" otevřela sestra dveře.

Pes vběhl do ordinace.
Odešel jsem. Jdu něco dělat. Dneska je krásně a já nemám čas zachraňovat svět.

  

Autor: Karel Pazderka | pondělí 14.3.2016 0:43 | karma článku: 20,70 | přečteno: 686x
  • Další články autora

Karel Pazderka

Reakční doby

Přijedu autem před dům. Jsem doma. Zastavím a zatáhnu ruční brdu. Podívám se vlevo a vidím Mouru jak se protáhla pod vraty sousedova domu a běží přes silnici ke mně. Zezadu mě míjí auto. Moura běží pod auto, auto jede na ní.

17.2.2024 v 21:07 | Karma: 19,25 | Přečteno: 428x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Recept

Moje máma dokázala i několik hodin dělat něco v kuchyni. Když jsem se jí zeptal, co tam pořád dělá odpověděla: „No co myslíš, co asi dělám?“ A dala si ruce v bok.

21.2.2023 v 15:07 | Karma: 23,03 | Přečteno: 664x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Živly

Na Silvestra v roce 1978 v podvečer jsem se vypravil na cestu. Šel jsem pěšky po kladenském sídlišti z ulice Maďarská kolem úpravny vody přes ulici Unhošťskou, minul jsem dům u Vraha, prošel zadem kolem Flory

23.12.2022 v 0:22 | Karma: 23,20 | Přečteno: 690x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Samoty

Je to asi peˇt let. Ta ́bor skoncˇil, deˇti odjely domu°. Vsˇichni odjeli. Zu°stal jsem v u ́doli ́ sa ́m. Meˇl jsem týden hli ́dat pra ́zdny ́ ta ́bor, ukli ́zet a balit veˇci. Prˇipravovat na boura ́ni ́. Jediny ́m spolecˇni ́kem my ...

21.3.2021 v 19:35 | Karma: 17,11 | Přečteno: 565x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Maximus a Decimus Brutus na TV Prima.

Včerejší zápas Maxima a Decima Bruta v Karlínské aréně přivedl k televizním obrazovkám tisíce příznivců tohoto skutečného sportu. Původně jsem si myslel, že oba gladiátoři budou samostatně odděleni ve vysokých klecích, kam jim

24.1.2018 v 8:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 5347x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  13:27

Teploty v Česku v nadcházejících dnech opět klesnou k nule a zejména v noci a ráno může i mrznout....

Bezvýhradně plnily jeho instrukce, uvedl znalec o ženách, které zabily vůdce sekty

24. dubna 2024  13:23

Zubařka, která společně s tělocvikářkou v důchodu Irenou Stejskalovou usmrtila vůdce kutnohorské...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,25
  • Průměrná čtenost 1736x
Kladeňák.

Seznam rubrik