Motorka, která zachránila život

Můj kamarád mi vyprávěl, jak chodil s poněkud komplikovanou dívkou. Její komplikovanost spočívala v tom, že ho neustále komandovala a řídila. Nic se jí nezdálo dost dobré, vše se dalo udělat lépe. Zkrátka nespokojený člověk.

Můj kamarád střídavě sledoval její zadek a její kritické chování a přemýšlel, jak dlouho se mu asi ten zadeček bude ještě líbit. Ale je to hodný člověk. Ji měl docela rád a tak přijal pozvání k ní domů, aby ho představila rodičům. Tu ale zažil něco, co nečekal. 
V domě ho přivítala její direktivní matka, poněkud komplikovaná. Celý život komandovala a řídila svého muže. Nic se jí nezdálo uplně dobré, vše by šlo udělat lépe. Prostě tak trochu nespokojený člověk. Její muž jen stál a mlčel.

Po zdvořilém obědě, při kterém hovořily především ženy, se otec k eventuálnímu ženichu spiklenecky naklonil a tiše hlesl: "Pojď, něco ti ukážu!" 
Vyšli ven z domu na dvorek, s pokyny v zádech aby se přezuli a zavřeli dveře. Na dvoře otec otevřel dveře garáže. Vstoupili dovnitř. Otec plechové dveře zabouchl. Došel ke skříňce, vyndal láhev slivovice a dvě sklenky. Nalil, podal jednu kamarádovi, ťukli si. Pak ukázal do kouta garáže, kde stála motorka s nápisem Honda. Tak ze sedmdesátých a pravil: "Vidíš tu motorku? Tak ta mi zachránila život. Jinak bych se z nich už dávno oběsil." 
Nalil další dva panáky. Bylo ticho. Oba zírali na Hondu. Byla krásná. Voněla. Ty křivky. Ta světla. Řídítka. Nosič. Jako by říkala: sedni si na mě. Nakopni mě! Udělej mi to! 
"Máš motorku?" 
"Ne." 
"To bys měl, já jí miluju!" 

Motorky mohou být nebezpečné. Ale jsou nebezpečnější nebezpečí. A tak skončila láska mého kamaráda.

Autor: Karel Pazderka | pátek 26.2.2016 12:07 | karma článku: 28,89 | přečteno: 981x
  • Další články autora

Karel Pazderka

Reakční doby

Přijedu autem před dům. Jsem doma. Zastavím a zatáhnu ruční brdu. Podívám se vlevo a vidím Mouru jak se protáhla pod vraty sousedova domu a běží přes silnici ke mně. Zezadu mě míjí auto. Moura běží pod auto, auto jede na ní.

17.2.2024 v 21:07 | Karma: 19,25 | Přečteno: 428x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Recept

Moje máma dokázala i několik hodin dělat něco v kuchyni. Když jsem se jí zeptal, co tam pořád dělá odpověděla: „No co myslíš, co asi dělám?“ A dala si ruce v bok.

21.2.2023 v 15:07 | Karma: 23,03 | Přečteno: 664x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Živly

Na Silvestra v roce 1978 v podvečer jsem se vypravil na cestu. Šel jsem pěšky po kladenském sídlišti z ulice Maďarská kolem úpravny vody přes ulici Unhošťskou, minul jsem dům u Vraha, prošel zadem kolem Flory

23.12.2022 v 0:22 | Karma: 23,20 | Přečteno: 690x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Samoty

Je to asi peˇt let. Ta ́bor skoncˇil, deˇti odjely domu°. Vsˇichni odjeli. Zu°stal jsem v u ́doli ́ sa ́m. Meˇl jsem týden hli ́dat pra ́zdny ́ ta ́bor, ukli ́zet a balit veˇci. Prˇipravovat na boura ́ni ́. Jediny ́m spolecˇni ́kem my ...

21.3.2021 v 19:35 | Karma: 17,11 | Přečteno: 565x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Maximus a Decimus Brutus na TV Prima.

Včerejší zápas Maxima a Decima Bruta v Karlínské aréně přivedl k televizním obrazovkám tisíce příznivců tohoto skutečného sportu. Původně jsem si myslel, že oba gladiátoři budou samostatně odděleni ve vysokých klecích, kam jim

24.1.2018 v 8:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 5347x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:05

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,25
  • Průměrná čtenost 1736x
Kladeňák.

Seznam rubrik