Dům a pes

19. 12. 2016 5:02:36
Nedávno jsem fotil dům. Pro architekta. Krásný dům. Krásnější, než si dovedete ve svém krásnu představit. Nechci vás podceňovat.

A byl tam takovej pes a chodil se mnou a dělal mi společnost. Vždycky když jsem si postavil stativ, a zaostřil tak on už tam zase někde ležel a chtěl vyfotit.
Pokud si někam lehl, bylo to vždy kompozičně zcela správně. Nemrkal při fotografování, neupravoval si těsně před fotografováním srst.
Byla tam poměrně tma a tedy dlouhé expozice a on vydržel takhle hledět třeba čtyři vteřiny. Byl to pes model. Klidný a vážný. Všichni přítomní ten dům obdivovali a ti co tam bydleli, se snažili žít spořádaným životem a nic nezničit, na nic moc radši nesahat.
Ale tomu psovi to bylo uplně šumák a lehl si kam chtěl, prostě ten dům byl jeho.Ten dům byl jeho i když si tam jeden myslel, že jeho je ten dům. To byl ten nejustaranější. Nejnervóznější. Nejzadluženější.

A pes si tam chodil, olizoval tlapky, nechal lidi ať si mluví, on věděl svý. Psí.
Takovej pes, by se mi líbil. Irský teriér je to prý. Akorát nevím, jestli Irský teriér může žít v normální noře. S lidma. :-)

Autor: Karel Pazderka | pondělí 19.12.2016 5:02 | karma článku: 19.52 | přečteno: 483x

Další články blogera

Karel Pazderka

Reakční doby

Přijedu autem před dům. Jsem doma. Zastavím a zatáhnu ruční brdu. Podívám se vlevo a vidím Mouru jak se protáhla pod vraty sousedova domu a běží přes silnici ke mně. Zezadu mě míjí auto. Moura běží pod auto, auto jede na ní.

17.2.2024 v 21:07 | Karma článku: 19.24 | Přečteno: 423 | Diskuse

Karel Pazderka

Recept

Moje máma dokázala i několik hodin dělat něco v kuchyni. Když jsem se jí zeptal, co tam pořád dělá odpověděla: „No co myslíš, co asi dělám?“ A dala si ruce v bok.

21.2.2023 v 15:07 | Karma článku: 22.87 | Přečteno: 664 | Diskuse

Karel Pazderka

Živly

Na Silvestra v roce 1978 v podvečer jsem se vypravil na cestu. Šel jsem pěšky po kladenském sídlišti z ulice Maďarská kolem úpravny vody přes ulici Unhošťskou, minul jsem dům u Vraha, prošel zadem kolem Flory

23.12.2022 v 0:22 | Karma článku: 22.89 | Přečteno: 690 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 1 | Diskuse

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 54 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 165 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 160 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 209 | Diskuse
Počet článků 27 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1712

Kladeňák.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...