Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Největší štěstí v životě

Za jedno z vůbec největších štěstí v životě, považuji moment kdy jste večer sám, sám v domě na verandě a je noc. A někde v nějaké místnosti, v tom domě, spí osoba vám nejbližší. A její poslední slova zněla: pojď si už lehnout. 

Ale vám se nechce. Sedíte venku, koukáte na hvězdy, je noc a tak si dumáte o všem. Ale ta možnost jít si lehnout pod teplou peřinu a nebo zůstat sám na verandě je asi největší štěstí vůbec. 
Pokud to tak máte, myslím, že máte dost. Dost na to o co přijít. Tak co s tím uděláme? Půjdeme si radši lehnout. Noci ještě budou. Hvězdy se posunují. Lidé se posunují. Buďme s lidmi lidmi. Hvězdy jsou nedohmatelné, nedostižné a zblednou. Ale jsou krásné. Dobrou. Noc.

 

Autor: Karel Pazderka | úterý 9.2.2016 18:38 | karma článku: 20,54 | přečteno: 528x
  • Další články autora

Karel Pazderka

Reakční doby

Přijedu autem před dům. Jsem doma. Zastavím a zatáhnu ruční brdu. Podívám se vlevo a vidím Mouru jak se protáhla pod vraty sousedova domu a běží přes silnici ke mně. Zezadu mě míjí auto. Moura běží pod auto, auto jede na ní.

17.2.2024 v 21:07 | Karma: 19,25 | Přečteno: 425x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Recept

Moje máma dokázala i několik hodin dělat něco v kuchyni. Když jsem se jí zeptal, co tam pořád dělá odpověděla: „No co myslíš, co asi dělám?“ A dala si ruce v bok.

21.2.2023 v 15:07 | Karma: 23,03 | Přečteno: 664x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Živly

Na Silvestra v roce 1978 v podvečer jsem se vypravil na cestu. Šel jsem pěšky po kladenském sídlišti z ulice Maďarská kolem úpravny vody přes ulici Unhošťskou, minul jsem dům u Vraha, prošel zadem kolem Flory

23.12.2022 v 0:22 | Karma: 23,20 | Přečteno: 690x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Samoty

Je to asi peˇt let. Ta ́bor skoncˇil, deˇti odjely domu°. Vsˇichni odjeli. Zu°stal jsem v u ́doli ́ sa ́m. Meˇl jsem týden hli ́dat pra ́zdny ́ ta ́bor, ukli ́zet a balit veˇci. Prˇipravovat na boura ́ni ́. Jediny ́m spolecˇni ́kem my ...

21.3.2021 v 19:35 | Karma: 17,11 | Přečteno: 565x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Maximus a Decimus Brutus na TV Prima.

Včerejší zápas Maxima a Decima Bruta v Karlínské aréně přivedl k televizním obrazovkám tisíce příznivců tohoto skutečného sportu. Původně jsem si myslel, že oba gladiátoři budou samostatně odděleni ve vysokých klecích, kam jim

24.1.2018 v 8:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 5347x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Kuřáků v hospodách přibývá.

Podle hostinské, začíná více lidí kouřit. Včera jsem si popovídal s mojí oblíbenou hostinskou, v oblíbené hospodě, ve které jsem delší dobu nebyl. Mimo jiné jsem se zeptal, jak to jde s nekouřením, odpověděla: "Dobře, ....

30.10.2017 v 12:07 | Karma: 46,82 | Přečteno: 16178x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Domovy

Mám takového malého kamaráda. Tedy malého vzrůstem. A ten malý kamarád, má takový malý dům, v malé čtvrti v malém městě. Možná ho znáte. Nedávno, jsem byl u něj na návštěvě.

20.4.2017 v 19:52 | Karma: 18,68 | Přečteno: 607x | Diskuse| Poezie a próza

Karel Pazderka

Dům a pes

Nedávno jsem fotil dům. Pro architekta. Krásný dům. Krásnější, než si dovedete ve svém krásnu představit. Nechci vás podceňovat.

19.12.2016 v 5:02 | Karma: 19,52 | Přečteno: 483x | Diskuse| Poezie a próza

Karel Pazderka

O blbcích a kuřácích

V každé společnosti je určité procento blbců a určité procento kuřáků. Protože většina inteligentních lidí již přestala kouřit, je snadno odvoditelné, že i u té většiny nekuřáků bude i to větší procento blbců. Z celku.

13.12.2016 v 12:17 | Karma: 40,63 | Přečteno: 3173x | Diskuse| Politika

Karel Pazderka

O opicích a lidech

Dvacet opic sedí v místnosti. Nudí se. Uprostřed je stůl. A pojednou se ze stropu spustí trs krásných, žlutých banánů. Nejstatečnější opice skočí na stůl a už se chystá trs banánů utrhnout. V tom ale...

30.5.2016 v 18:31 | Karma: 27,04 | Přečteno: 990x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Chceš do držky?

Včera jsem přišel do mé oblíbené hospůdky, kam chodím ve středu, večer. Mezi starší pány. Jsou to muži vysokoškolsky vzdělaní, políbeni múzami výtvarnými, hudebními, technickými, tu sedí spisovatel, tu historik, tu inženýr...

12.5.2016 v 15:31 | Karma: 34,68 | Přečteno: 2926x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Fenomén Pepik Fousek

Dnes měl za mnou do atelieru přijít Pepik Fousek. Ale pořád nešel. Chodí si ke mně pro portrétní fotky. Občas ho vyfotím a vytisknu mu snímky na formát 10x15 cm, tedy formát zvaný pohlednice a on ty fotky pak podepisuje a rozdává.

10.5.2016 v 15:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 841x | Diskuse| Osobní

Karel Pazderka

Bílý Jeep Cherokee

První bílý Jeep Cherokke přejel přes řeku. Druhý bílý Jeep Cherokee přejel přes řeku. Devatenáctý bílý Jeep Cherokee přejel přes řeku.....nemohu usnout... Ano pane?

6.5.2016 v 12:21 | Karma: 17,33 | Přečteno: 560x | Diskuse| Osobní

Karel Pazderka

Jak jsem pejska odnaučil štěkat

Jsem hodný člověk. Mám rád květiny, zvířátka. Vítr na moři. Táborák u rybníka. Mám rád děti. Mohou i trochu zlobit, nezlobí mne to. Mám rád i starý lidi i starý věci. Jsem hodný člověk. Tedy, pokud mne něco nerozčílí.

14.3.2016 v 0:43 | Karma: 20,70 | Přečteno: 686x | Diskuse| Ostatní

Karel Pazderka

Milý deníčku. Dnes to vyšlo! 9.3. 2016:

Koukal jsem po ní delší dobu. Super tvary. Bohužel nedostupná. Tvrdě jsem pracoval a myslel na ní. Občas jsem ji znovu viděl. Byla pořád krásná. Doufal jsem že čeká jenom na mě, ale co kdyby, někdo, bohatší....

9.3.2016 v 19:25 | Karma: 20,37 | Přečteno: 539x | Diskuse| Ostatní

Karel Pazderka

Vietnamská kráša

Do mého atelieru fotokrásy vstoupila Vietnamka. Krásná a mladá Vietnamka. Předevčírem se narodila, včera vyrostla a teď přichází. Tak krásná, že by s ní leckterý Čech jel rád na čundr. A řekla:

7.3.2016 v 11:33 | Karma: 28,14 | Přečteno: 1428x | Diskuse| Ostatní

Karel Pazderka

Trsátko

Vzpomněl jsem si, jak někdy v roce, snad 1985, jsem potkal kamaráda na zastávce autobusu v Kladně na okrsku "O". Povídám, kam jedeš a on mi řekl, že si jede koupit do Prahy trsátko.

3.3.2016 v 8:58 | Karma: 27,53 | Přečteno: 1124x | Diskuse| Ostatní

Karel Pazderka

Přehrada na Berounce

Asi kdyby byly povodně ( typu roku 2002) jednou za deset, dvacet let, tak je to menší škoda, než definitivní vytvoření vodní nádrže na řece Berounce. Nebo ne?

29.2.2016 v 18:05 | Karma: 19,43 | Přečteno: 1264x | Diskuse| Ostatní

Karel Pazderka

Motorka, která zachránila život

Můj kamarád mi vyprávěl, jak chodil s poněkud komplikovanou dívkou. Její komplikovanost spočívala v tom, že ho neustále komandovala a řídila. Nic se jí nezdálo dost dobré, vše se dalo udělat lépe. Zkrátka nespokojený člověk.

26.2.2016 v 12:07 | Karma: 28,89 | Přečteno: 981x | Diskuse| Poezie a próza

Karel Pazderka

Čumil a Zevloun

Všiml jsem si ho. Chvíli jsem nevěděl jestli je to Čumil nebo Zevloun. Čumil je v pohodě. Je málo inteligentní a v zásadě jen čumí. Za to Zevloun je mnohem inteligentnější, ten už si i něco myslí. Zevluje a kombinuje.

20.2.2016 v 12:16 | Karma: 13,97 | Přečteno: 470x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,25
  • Průměrná čtenost 1736x
Kladeňák.

Seznam rubrik