Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Divná ženská

Dneska přišla do atelieru ženská a už od pohledu se mi zdála celá nějaká divná.  Kočárek za ní se přehoupl přes práh a už mi povídá, jestli bych jí nevyfotil kluka, že je mu rok a jestli mám dort.

Povídám nacvičenou formuli, že se u mě fotí na objednávku a že mám vlastně volno až v březnu a tak podobně. Ona se vám tak podívala a že potřebuje jen jednu fotku u dortu a že v březnu bude Matějovi už rok a měsíc a že to už nejde.
No tak, jak bychom to udělali, no tak teda pojďte, já kluka vyfotím. A nakvašeně jdu připravit polystyrénový dort, který mám od jedné babky pro tyto účely. Máma celá šťastná posadí kluka k polystyrénovému dortu, kluk kouká, kde je a začne se smát. Cvaknu ho. Pro jistotu ještě jednou. Profesní čest mi velí udělat více záběrů, tak ještě takhle a takhle, s mámou a vedle mámy. Nakonec jako vždycky mě to začalo bavit. Kluk se řehtal, máma zářila. Dobrý.
No a kdy by ty fotky mohly jako být hotové? No, tak v březnu. A ona, že prý narozeniny a babička a tak podobně. Hm....No tak, paní, jedině že bych Vám je udělal hned! Hned? No to by bylo skvělé! A to jde, pane? No jistě že to jde, slyším se hovořit.
No tak já si zaběhnu do Kauflandu nakoupit a za chvíli příjdu. Jo?
No jistě paní.
Odešla, dělám ty fotky, raz, dva a je to. Koukám, docela pěkný.
Za chvíli je ženská zpátky, ještě si koupila rámečky, fotky všechny, zaplatí a najednou vyndá flašku. Dobrýho červenýho vína a povídá: Pane, to je pro Vás, za to že jste byl tak hodný. A odešla.
No prostě úplně divná ženská. Teda ještě že se nenechám vždycky ukecat. Živnostník je chudák.

Dneska je teplo. Už snad ta zima odleze a bude zase hezky.
Hezký večer.

Autor: Karel Pazderka | čtvrtek 11.2.2016 20:07 | karma článku: 28,71 | přečteno: 1292x
  • Další články autora

Karel Pazderka

Reakční doby

Přijedu autem před dům. Jsem doma. Zastavím a zatáhnu ruční brdu. Podívám se vlevo a vidím Mouru jak se protáhla pod vraty sousedova domu a běží přes silnici ke mně. Zezadu mě míjí auto. Moura běží pod auto, auto jede na ní.

17.2.2024 v 21:07 | Karma: 19,25 | Přečteno: 428x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Recept

Moje máma dokázala i několik hodin dělat něco v kuchyni. Když jsem se jí zeptal, co tam pořád dělá odpověděla: „No co myslíš, co asi dělám?“ A dala si ruce v bok.

21.2.2023 v 15:07 | Karma: 23,03 | Přečteno: 664x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Živly

Na Silvestra v roce 1978 v podvečer jsem se vypravil na cestu. Šel jsem pěšky po kladenském sídlišti z ulice Maďarská kolem úpravny vody přes ulici Unhošťskou, minul jsem dům u Vraha, prošel zadem kolem Flory

23.12.2022 v 0:22 | Karma: 23,20 | Přečteno: 690x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Samoty

Je to asi peˇt let. Ta ́bor skoncˇil, deˇti odjely domu°. Vsˇichni odjeli. Zu°stal jsem v u ́doli ́ sa ́m. Meˇl jsem týden hli ́dat pra ́zdny ́ ta ́bor, ukli ́zet a balit veˇci. Prˇipravovat na boura ́ni ́. Jediny ́m spolecˇni ́kem my ...

21.3.2021 v 19:35 | Karma: 17,11 | Přečteno: 565x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Maximus a Decimus Brutus na TV Prima.

Včerejší zápas Maxima a Decima Bruta v Karlínské aréně přivedl k televizním obrazovkám tisíce příznivců tohoto skutečného sportu. Původně jsem si myslel, že oba gladiátoři budou samostatně odděleni ve vysokých klecích, kam jim

24.1.2018 v 8:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 5347x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,25
  • Průměrná čtenost 1736x
Kladeňák.

Seznam rubrik