Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem ušetřil

Byly doby, kdy jsem byl tak chudý, že jsem stál v samoobsluze před konzervou s tuňáky a nemohl jsem si jí koupit. Přivoněl jsem a zase jsem ji vrátil do regálu.

Ale to už je pryč. Nedávno jdu kolem samoobsluhy a říkám si: "Kup si něco k jídlu, ať nemáš hlad!" A tak jsem dumal:

"Máslo!"
"Máslo?" tam je. 
"Chleba!"
"Chleba je doma taky, ještě ten žitný, celozrný z Cvrčovic."
"Pivo!"
"Piva habakuk, zbylo po zkoušce s kapelou!"
"Tak salámeček dobrej si kup!"
"Salámeček dobrej je tam taky, máš tam Turistu, pokud neodešel a šunčička skvělá z krůtečky!"
"Tak si kup sýr, dobrý uzený, nebo ten děravý!"
"Ale sýra mám dost a mám i dobrý sýr ten smradlavý, Olomoucký!"
"Tak si kup víno, dobré, bílé!"

Ale i vína jsem měl dostatek. Darovaný výběr z hroznů a červené Portugalské. Přemýšlel jsem co potřebuji. Už to mám! Kup si prací prášek. Pak mě ale napadlo, že si sám neperu. Cigára mám taky. Barvu do tiskárny tu nemaj, ani filmy do foťáku. Znejistěl jsem. Peněz jsem měl opravdu dostatek a v tom krámě neměli nic co bych potřeboval. Asi všechno mám. Zadumaně jsem se dal do pochodu. Přemejšlel jsem co mi chybí. Určitě to něco bude. Určitě jsem na něco zapoměl. To neni možný! Co to jen bude. Ale na nic jsem nepřišel. Připadal jsem si ošizený. Přeci musim něco koupit! Ale co?
Vrátil jsem se. A koupil jsem pytle do odpadkového koše.
Dva!

A tady to povídání původně končilo. Ale čtenář Miloš, je názoru, že je to o ničem. A tak jsem to dopsal:

Z toho plyne poučení, že kdo má všechno, nic nepotřebuje. A to je velmi nepříjemný pocit. Dávejme si na to pozor! Hezký den.

Autor: Karel Pazderka | středa 17.2.2016 16:47 | karma článku: 21,57 | přečteno: 933x
  • Další články autora

Karel Pazderka

Reakční doby

Přijedu autem před dům. Jsem doma. Zastavím a zatáhnu ruční brdu. Podívám se vlevo a vidím Mouru jak se protáhla pod vraty sousedova domu a běží přes silnici ke mně. Zezadu mě míjí auto. Moura běží pod auto, auto jede na ní.

17.2.2024 v 21:07 | Karma: 19,25 | Přečteno: 430x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Recept

Moje máma dokázala i několik hodin dělat něco v kuchyni. Když jsem se jí zeptal, co tam pořád dělá odpověděla: „No co myslíš, co asi dělám?“ A dala si ruce v bok.

21.2.2023 v 15:07 | Karma: 23,03 | Přečteno: 664x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Živly

Na Silvestra v roce 1978 v podvečer jsem se vypravil na cestu. Šel jsem pěšky po kladenském sídlišti z ulice Maďarská kolem úpravny vody přes ulici Unhošťskou, minul jsem dům u Vraha, prošel zadem kolem Flory

23.12.2022 v 0:22 | Karma: 23,20 | Přečteno: 690x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Samoty

Je to asi peˇt let. Ta ́bor skoncˇil, deˇti odjely domu°. Vsˇichni odjeli. Zu°stal jsem v u ́doli ́ sa ́m. Meˇl jsem týden hli ́dat pra ́zdny ́ ta ́bor, ukli ́zet a balit veˇci. Prˇipravovat na boura ́ni ́. Jediny ́m spolecˇni ́kem my ...

21.3.2021 v 19:35 | Karma: 17,11 | Přečteno: 565x | Diskuse| Společnost

Karel Pazderka

Maximus a Decimus Brutus na TV Prima.

Včerejší zápas Maxima a Decima Bruta v Karlínské aréně přivedl k televizním obrazovkám tisíce příznivců tohoto skutečného sportu. Původně jsem si myslel, že oba gladiátoři budou samostatně odděleni ve vysokých klecích, kam jim

24.1.2018 v 8:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 5347x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Izrael má nový plán pro Gazu. Po válce by na ni mohly dohlížet i arabské státy

3. května 2024  16:30

Čelní představitelé izraelské vlády uvažují o rozsáhlém plánu poválečného uspořádání Pásma Gazy, v...

Německo sabotuje projekt bruselského Starlinku. Zvýhodňuje Francouze, tvrdí

3. května 2024  16:19

Evropská unie chtěla do roku 2027 na nízkou oběžnou dráhu Země vyslat soustavu satelitů v rámci...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 27
  • Celková karma 19,25
  • Průměrná čtenost 1736x
Kladeňák.

Seznam rubrik